Dags för ny omgång Lunchbingo

Publicerad 25 september 2015 i Bingovärlden, Nyhetsbrev

lunchbingo

Idrottens Bingo satsar på bingo och en bit mat. Under konceptet ”Lunchbingo” genomför man nu steg två av en kampanj riktad mot nyrekrytering av bingospelare. Marknadskoordinatorn Johanna S Niklasson berättar:

– I våras hade vi reklam i radio, tv och utomhus på ett antal utvalda bingohallar. Vi har fått en bra respons från dem och nu i oktober går vi in i kampanjens steg två, då de bingohallar som inte täcktes in första gången får köpt exponering.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Idrottens Bingos reklambyrå Cordovan och grundar sig på idén att med ett attraktivt erbjudande utmana människor att prova något nytt under en ledig tid. Mellan klockan 11.00 – 14.00 så får en bingogäst en bit mat med dryck och en bingobricka för bara 59 kr.

-Vi har tidigare aldrig gått ut så brett med varumärket Idrottens Bingo som vi gör nu. Vi syns och hörs och vi märker att det gör skillnad. Nu kommer vi dessutom att koppla på en Lunchbingo-del för vår sajt, idrottensbingo.se. Det ska bli spännande att se vad vi får för genomslag nu i höst, avslutar Johanna S Niklasson.