Arbeta hos oss

Driftig Säljkoordinatortill växande säljavdelning!

I över 20 år har IDP Print som en del av Idrottens Spel arbetat med och utvecklat variabelprint, lotteriutveckling, skraplotter och bingosystem. Vi är ett av få företag i världen som kan erbjuda fyrfärgsövertryck på skrap, vi trycker deklarationsblanketten – det enskilt största tryckuppdraget i Sverige – och vårt bingosystem ProBingo används i över 45 bingohallar i hela landet. Vi utvecklas ständigt och har flera projekt på gång, inte minst lanseringen av vårt nya bingosystem IDPlay. 

Idrottens Spel ägs av Västsvenska Idrottsförbundet. I koncernen ingår förutom IDP Print, Idrottens Bingo, och Mail House i Halmstad och i nuläget är vi cirka 300 medarbetare. Idrottens Spel drivs utan privat vinstintresse. IDP Print är motorn som gör att Idrottens Spel kan driva projekt och utveckla sin verksamhet. Kort sagt – vi finns och verkar för att kunna skapa bättre förutsättningar för idrotten och det tycker vi är kanonskäl att ”gå till jobbet”. Varför inte bli en av oss?

För rätt person finns nu en möjlighet att utvecklas inom försäljning och administration. IDP Print söker en Säljkoordinator till vår växande säljavdelning. För oss är detta en nyckelroll inom en avdelning med stort fokus och tydliga mål. Som spindeln i nätet hjälper Säljkoordinatorn våra säljare att fokusera på att generera affärer.

Som Säljkoordinator agerar du som administrativt stöd, säljkoordinering såsom ansvar för kontakter mellan kund, sälj och produktion innan, under och efter leverans. Ansvarar för framtagning av säljunderlag, bokning av säljmöten och annat administrativt arbete kring försäljning såsom orderinläggning och viss fakturering. Deltar i produktions- ochsynkmöten avseende pågående affärer. I övrigt stöttar du IDP Print med lokalfrågor och allmänna administrativa uppgifter i mån av tid.

Du rapporterar till koncernens försäljningschef och kommer att ingå i vår säljavdelning på 3 medarbetare som är placerade i Mölnlycke.

Vi söker dig som har;

God svenska och engelska i tal och skrift, gärna affärsengelska

God administrativ förmåga

Vana vid att ge god service

Goda kunskaper i Officepaket

Extra meriterande för tjänsten är;

Erfarenhet av försäljning

Kunskaper i ekonomi

Vana vid att arbeta med support i någon form

För att trivas i rollen är du strukturerad och van vid att ha differentierade arbetsuppgifter. Du vet vad det innebär att ge god service och har starkt kundfokus. Positiv inställning och prestigelöshet, du hugger i där det behövs, är en förutsättning för att trivas i rollen. Du kan agera självständigt och tar gärna egna initiativ.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Skicka in din skriftliga ansökan bestående av personligt brev och CV senast den 2016-08-24 till hr@idrottensspel.se I det personliga brevet vill vi att du berättar om varför du är intresserad av tjänsten samt vad du kan tillföra vår arbetsgrupp.